قیمت آینه و شمعدان نقره

قیمت آینه و شمعدان نقره

قیمت آینه و شمعدان نقره

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در زمینه قیمت آینه و شمعدان نقره خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. اما قبل از هر چیز لازم است توضیحاتی در رابطه با آینه و شمعدان نقره خدمت شما عرض کنیم. به صورت کلی آینه و شمعدن نقره را عروس و داماد ها یکی از خرید های اولیه و مهم می دانند و اغلب خانواده ها نیز در رابطه با این موضوع حساسیت های خاصی را به خرج داده و آداب و رسوم خرید آینه و شمعدان مختص به خود را دارند. اگر بخواهیم در رابطه با آداب و رسوم اولیه در این زمینه صحبتی داشته باشیم باید بگوییم که از زمان های دور و در دوره زرتشت این آیین به شکلی خاص اجرا می شد و وجود آینه و شمعدان، ابعاد و اندازه آن معانی مختلفی را به همراه داشت.

تاریخچه خرید آینه و شمعدان نقره

همانطور که اشاره کردیم آینه و شمعدان نقره از دیر باز در میان ایرانیان یکی از آداب و رسوم هایی به شمار می رفت که معانی زیادی برای خانواده ی عروس و داماد داشت. یکی از آداب رسوم آینه و شمعدان که بر سر سفره عقد قرار می گرفت به این شکل بودن که آینه را بزرگ و کشیده انتخاب می کردند و معتقد بودند که هرچه آینه و شمعدان بزرگتر باشد بخت و اقبال زندگی عروس و داماد نیز بیشتر می شود. در آن زمان رسم بود که عروس و داماد برای اولین بار یکدیگر را بر سر سفره عقد و در آینه و شمعدان بزرگ و کشیده ای که سر سفره قرار داشت ببینند. نکته دیگری که در این رابطه وجود داشت معنای شمعدان هایی بود که سر سفره قرار می گرفت، شمعدان ها روشنی بخش راه و نشان دهنده فرزندان و به نوعی ثمره ی عشق و دوست داشتن زوج محسوب می شد. آینه و شمعدان از همان دیر باز از جنس نقره بود و این امر به نوعی سنت و امری جدا ناپذیر از سفره عقد ایرانیان به شمار می رفت. اما امروزه انواع آینه و شمعدان ها بر سر سفره عقد با جنس های مختلف موجود می باشد و به نوعی هر خانواده و هر زوج با هر توان مالی می تواند آینه و شمعدان خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب کند. آینه و شمعدان هایی از جنس کریستال، چوب، سفال، برنز، طلا و …  در بازار موجود می باشند، و همانطور که اشاره شد به فرد این امکان را می دهند تا با هر بودجه و سلیقه ای بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

قیمت آینه شمعدان نقره

انواع آینه و شمعدان و قیمت آن

در این بخش از مقاله قیمت آینه و شمعدان نقره قصد داریم تا به انواع آن و قیمت های آن بپردازیم. همانطور که اشاره کردیم آینه و شمعدان انواع مختلفی داشته و همین امر باعث می شود تا بتوان با هر نوع سلیقه و بودجه آینه و شمعدان مورد نظر خود را تهیه کنید. آینه و شمعدان کریستالی نیز یکی از آینه و شمعدان هایی به شمار می رود که مخاطبان و طالبان خاصی را داشته و هر کسی اقدام به تهیه و خرید آنها نمی کند. دلیل اینکه آینه و شمعدان های کریستالی از محبوبیت کمتری برخودار بوده و افراد کمی اقدام به خرید آن می کنند شکننده بودن و سخت بودن شرایط مراقبت از آنها می باشد. این نوع آینه و شمعدان ها جنسی شکننده داشته به همین منظور به راحتی لب پر و آسیب می بینند و به همین منظور عروس و داماد ها ترجیح می دهند تا جنسی محکم تر و با دوام تر تهیه کنند تا بتوانند به عنوان یادگاری سالیان سال آن را در خانه خود داشته باشند.

اما آینه و شمعدان نقره، این نوع آینه شمعدان قیمت بالاتری به نسبت سایر آینه و شمعدان های دیگر داشته و ماندگاری و ارزش بسیار بالاتری به نسبت سایر آینه و شمعدان ها دارد. بسیاری از خانواده ها همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم با توجه به آداب و رسوم خانوادگی خود تنها از آینه و شمعدان نقره در مراسم عروسی و سفره عقد استفاده می کنند. اما این نوع آینه و شمعدان نیز نوع های متنوعی داشته و هنگام خرید این نوع آینه و شمعدان ها باید بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید کار هایی را انتخاب کنید که از نظر بودجه و سلیقه استاندارد های لازم را از نظر شما داشته باشد. قیمت آینه و شمعدان نقره به نکات و پارامتر های مختلفی بستگی دارد یکی از این فاکتور ها میزان نقش و نگار و کاری که بر روی آینه و شمعدان انجام شده است می باشد. به صورت کلی آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده در بین آینه و شمعدان هایی که از جنس نقره هستند و به صورت کلی در میان تمامی آینه و شمعدان ها از قیمت بالاتری برخودار می باشد. علت این امر نیز این است که آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده به نوعی صنایع دستی  نقره محسوب شده و این امر بر قیمت آن می افزاید. بالاترین و ارزشمند ترین نوع آینه و شمعدان نقره، نوع قلمزنی شده آن می باشد علاوه بر وجود  فلز ارزشمندی مانند نقره در این نوع آینه و شمعدان ها استفاده شده است از هنر دست هنرمندانی استفاده می شود که ساعت ها بر روی این آثار هنری وقت گذاشته و اثری زیبا و چشم نواز را پدید می آورند.

قیمت آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده بالا بوده و قبل از آن باید بودجه بالایی را برای آن در نظر بگیرید اما در نظر داشته باشید که هزینه ای که صرف خرید این اثر هنری می کنید بیهوده نبوده و با توجه به جنس و هنری که بر روی آن نقش بسته می توانید سالها بعد آن را با قیمت = عنوان یک سرمایه به آن نگاه نمی کنند اما در صورت وجود مشکل مالی یا مهاجرت و هر عاملی دیگری که با آن مواجه شدید می توانید آن را به قیمت روز و بالایی بفروشید و این امر از نظر بسیاری از افراد یکی از مزیت های مهم به شمار می رود.

نقره بابک

در مجموعه نقره بابک ما با توجه به بودجه و توان مالی و سلیقه شما شکیل ترین و زیبا ترین کار ها را پیشنهاد می دهیم و همین امر باعث می شود تا با هر بودجه و سلیقه ای بتوانید کاری شکیل و اصیل انتخاب کنید. تمامی محصولات ما دارای شناسنامه بوده و این امر خود گواه بالا بودن کیفیت محصولات نقره بابک می باشد. علاوه بر بحث قیمت آینه و شمعدان نقره باید به موارد دیگری نظیر نگهداری از این نوع آینه و شمعدان ها نیز دقت لازم را داشته باشید. نقره به صورت ذاتی خاصیت اکسید پذیری داشته و این امر موجب می شود تا در صورت رسیدن رطوبت یا اکسیژن واکنش نشان داده و تغییراتی در آن ایجاد شود و آینه یا شمعدان سیاه شود. نقره بابک با استفاده از لاکی مخصوص این مشکل را نیز حل کرده و به شما این تضمین را خواهد داد تا با استفاده از این لاک مخصوص این روند را به تعویق بیاندازید و از سیاه شدن آینه و شمعدان خود جلوگیری کرده و درخشانی آینه و شمعدان بعد از مدت کوتاهی کمتر یا از بین نرود و همیشه مانند روز اول بدرخشد.

 در ادامه شما همراهان گرامی مجموعه نقره بابک را به مطالعه مقاله اصول انتخاب آینه و شمعدان عروس و نگهداری ظروف نقره دعوت میکنیم