آینه شمعدان سفره عقد

آینه شمعدان سفره عقد

هر آنچه درباره آینه شمعدان سفره عقد باید بدانیم

در این مقاله قصد داریم تا به نکاتی در رابطه با آینه شمعدان سفره عقد بپردازیم. در مقاله‌های قبلی به نکاتی اشاره کردیم در این مقاله نیز برای آن دسته عزیزانی که به تازگی به ما ملحق شده اند علاوه بر اشاره به نکاتی که در مقاله‌های قبلی مورد بررسی قرار داده بودیم نکات جدید و مهمی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ابتدا لازم است اشاره‌ای به معنی و مفهوم آینه و شمعدان داشته باشیم، آینه و شمعدان عروس که در مراسم عقد در سفره قرار دارند یکی از رسومات ازدواج زوج‌های ایرانی می‌باشد. آینه نشانه روشنی و بخت و اقبال بلند عروس و داماد می‌باشد و شمعدان‌های نیز نشان دهنده فرزندانی صالح و روشنی راه این دو زوج محسوب می‌شود. خرید آینه و شمعدان از دیر باز یکی از رسم‌های مهم و اساسی در بین ما ایرانی‌ها بوده و همانطور که اشاره کردیم هر دو خانواده اهمیت فراوانی به این موضوع می‌دهند.

به صورت کلی آینه و شمعدان انواع مختلفی داشته که سعی می‌کنیم در این مقاله به چند نمونه آن به صورت کوتاه و خلاصه بپردازیم. آینه و شمعدان‌های چوبی، برنجی، استیل، کریستال یا شیشه‌ای و نقره جزء آینه و شمعدان‌هایی به شمار می‌روند که جهت برگزاری مراسم عقد و عروسی استفاده می‌شوند. اما یکی از مرسوم‌ترین یا بهتر بگوییم محبوب‌ترین آینه و شمعدان‌ها با توجه به تجربه متخصصین نقره بابک آینه و شمعدان نقره می‌باشد. انتخاب آینه و شمعدان نقره دارای اصول خاصی بوده که جهت خریدی خوب و درست باید به آنها توجه لازم را داشت و در ادامه به این مبحث به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

آینه و شمعدان قلمزنی

در این بخش به نوعی از آینه و شمعدان نقره می‌پردازیم که جزو صنایع دستی محسوب شده و به صورت قلمزنی شده می‌باشند. این نوع آینه و شمعدان از نظر قیمتی نیز مقداری متفاوت بوده و بسته به شخصی که کار قلمزنی آن را انجام داده است قیمت آن متغیر می‌باشد اما به صورت کلی قیمت این نوع آینه و شمعدان کمی بالاتر از سایر آینه و شمعدان‌های دیگر می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم این نوع آینه و شمعدان با توجه به هنر و زحمتی که پای آن صرف می‌شود از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد، اما با توجه به ارزش این اثر هنری هزینه کردن برای آن امری ارزشمند می‌باشد.

این نوع آینه شمعدان از دیر باز به صورت انحصاری توسط دست هنرمندان اصفهانی انجام میشود و نمی توان قیمتی بر روی این آثار هنری گذاشت اما با مبلغی بالا اما منصفانه می‌توانید آنها را تهیه کنید. با ضربه زدن بر روی نقره یا مس این هنرمندان نقوشی را بر روی آینه و شمعدان‌ها پدید می‌آورند که چشم هر کسی را به خود خیره خواهد کرد. لازم به ذکر است بگوییم هزینه این نوع آینه و شمعدان‌ها به هر میزان که بالا باشد باز نیر ارزشش را دارد که از هزینه‌های جانبی دیگر صرفه نظر کنید یا هزینه کمتری را برای موارد دیگر صرف کنید و به بودجه‌ای که برای خرید آینه و شمعدان سفره عقد در نظر گرفته اید بیافزایید تا یکی از این آثار هنری را در اختیار داشته باشد. البته مطالبی که در این بخش به آن پرداختیم صرفاً پیشنهادی از سوی نقره بابک به برخی از عزیزانی که قصد خریداری آینه و شمعدان نقره را دارند بوده و در صورتی که بودجه محدودی در اختیار دارید می‌توانید با هزینه کمتر آینه و شمعدان مناسب تری را خریداری کنید. در واقع آینه و شمعدان تنها نمادی از آیین و رسوم ما ایرانیان بوده و قیمت یا جنس آن جزء اولیت اصلی برای شروع زندگی مشترک نباید باشد.

آینه شمعدان سفره عقد 

خرید آینه و شمعدان

یکی دیگر از مسائلی که شاید خانواده‌ها را دچار سرگردانی کند از کجا خریدن و نکات مربوط به خرید آینه و شمعدان سفره عقد برای مراسم ازدواج می‌باشد. نقره بابک مفتخر است که بهترین و آنتیک‌ترین آینه و شمعدان‌های نقره را برای عرضه به مشتریان در فروشگاه خود داشته و همین امر باعث می‌شود تا با هر سلیقه و بودجه‌ای بتوانید آینه و شمعدان مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. همانطور که اشاره شد نقره بابک با توجه به تنوع آینه و شمعدانی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا با هر بودجه و سلیقه‌ای بتوانید آینه و شمعدان خود را خریداری کنید. آینه و شمعدان‌های نقره موجود در گالری نقره بابک شامل آینه و شمعدان‌های قلمزنی کار دست هنرمندان اصفهانی را نیز بوده و همین امر موجب می‌شود تا افرادی که به دنبال صنایع دستی و هنر اصفهان نیز هستند بتوانند آینه و شمعدان خود را انتخاب کنند.

نکاتی در رابطه با خرید آینه و شمعدان وجود دارد که باید به آن توجه کافی را داشته باشید یکی از این عوامل یا بهتر بگوییم فاکتور‌هایی که باید مورد توجهتان باشد اصالت آینه و شعمدان می‌باشد. آینه و شمعدان نقره را می‌توان به چشم یک سرمایه گذاری برای مواقع اضطراری نیز به شمار آورد البته که از نظر بسیاری از خانواده‌ها این کار درست نبوده اما یکی از ویژگی‌ها یا مزیت‌های آینه و شمعدان نقره به شمار میرود و می‌توانید به چشم یک ویژگی یا مزیت مثبت به آن نگاه کنید. اصالت آینه و شمعدان نقره را می‌توانید بر روی بدنه آن مشاهده کنید، در مقاله قبلی در این رابطه صحبت‌هایی کرده بودیم اما برای عزیزانی که شاید به تازگی به ما ملحق شده باشند باید بگوییم که نام کارخانه، شرکت یا شخصی که آینه و شمعدان را ساخته است بر روی بدنه‌ی آینه و شمعدان حک می‌شود و علاوه بر آن عیار نقره نیز بر روی بدنه قابل مشاهده می‌باشد. برخی از فروشگاه‌ها برای تایید اصالت کالا برگه‌ای را به خریدار خواهند داد و در آن تمامی مشخصات ذکر خواهد شد تا در روزی که قصد فروش آینه و شمعدان را داشتید به مشکل برخورد نکنید. همانطور که به آن چندین بار اشاره داشتیم می‌توانید علاوه بر خرید آینه و شمعدانی شکیل و زیبا سرمایه گذاری را در این رابطه داشته باشید چرا که نقره همانند طلا به صورت روزانه قیمت آن محاسبه شده و همین امر باعث می‌شود تا بتوانید به قیمت روز آینه و شمعدان نقره خود را بفروشید.

نکات مهم در انتخاب آینه و شمعدان سفره عقد

یکی از عواملی که در رابطه با آینه و شمعدان نقره باید به آن توجه داشته باشید جنس و ابعاد مناسب می‌باشد. در مقاله‌های قبلی به این موضوع نیز پرداختیم اما در اینجا نیز نگاهی به این موضوع مهم خواهیم داشت. به چیدمان و فضای خانه که برای شروع زندگی در نظر دارید توجه داشته باشید. در برخی از موارد مشاهده می‌کنیم که عروس و داماد خانه‌ای نقلی و کوچک برای شروع زندگی خود در نظر گرفته اند اما ابعاد آینه و شمعدان خود را بزرگ انتخاب کرده اند و به ناچار برای اشغال نشدن فضا آینه و شمعدان خود را در انباری خانه خود نگهداری می‌کنند و از زیبایی‌های آن هیچ بهره‌ای نمی برند.

توجه داشته باشید آینه و شمعدانی که انتخاب می‌کنید باید فضای مناسبی نیز برای آن در نظر داشته باشید به عنوان مثال اگر از یک آینه و شمعدان به نسبت بزرگ و گران استفاده می‌کنید باید برای آن مکان یا جای مناسبی نیز در نظر گرفته باشید. مکانی که در نظر گرفته اید به نسبت آینه و شمعدان خود می‌تواند میز کنسول، میز توالت یا میز گرد و …. باشد. بنابراین در ابتدا مشخص کنید آینه و شمعدان سفره عقد خود را قرار است در کجای خانه دهید تا بعد‌ها به مشکل برخورد نکنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید نوع یا مدل آینه و شمعدان می‌باشد، به عنوان مثال آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده و کار دست برای محیط خانه‌هایی که حال و هوای کلاسیکی دارند مناسب بوده و به همین منظور نباید برای خانه‌هایی که تم اسپورت‌تر یا امروزی تری دارند استفاده شود چرا که هیچ همخوانی نداشته و به فضا یا دکوراسیون قالب خانه نمی آید. مثلاً برای خانه‌های اسپورت یا امروزی‌تر می‌توانید از قاب‌های چوبی یا مدل‌های ساده‌تر مانند کریستالی یا رزینی استفاده کنید.

در آخر شما رو به مطالعه مقاله ای در رابطه با نگهداری ظروف نقره دعوت میکنم