خرید آینه و شمعدان عقد

رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد

هر آنچه درباره رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد باید بدانید 

در این مقله قصد داریم تا اطلاعاتی را در زمینه رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. همانطور که مستحضر هستید خرید آینه و شمعدان از دیر باز جزو یکی از رسم‌های ما ایرانیان محسوب می‌شود. در مقاله‌های قبل به تاریخچه آینه و شمعدان پرداختیم و در آن توضیحاتی در رابطه با معنا و مفهوم را در زمان‌های قدیم خدمت شما عزیزان عرض کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا اطلاعات تکمیلی و مفیدی را در رابطه با رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد به شما عزیزان ارائه کنیم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد

در این بخش از مقاله‌ای که در رابطه با رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم قصد داریم تا به تاریخچه آن بپردازیم. رسم خرید آینه و شمعدان از زمان‌های قدیم و زرتشت شروع می‌شود در آن زمان‌ها رسم بر این بوده است که آینه و شمعدان را بر سر سفره عقد قرار می‌دادند و تعبیر‌های مختلفی نیز از این رسم داشتند. یکی دیگر از تعیبر‌هایی که در رابطه با خرید آینه و شمعدان در آن زمان وجود داشت این بود که عروس و داماد برای اولین بار باید در آینه که بر سر سفره عقد قرار دارد همدیگر را ببینند. تعبیر دیگری که در این رابطه وجود داشت این بود که هرچه آینه‌ای که بر سر سفره عقد قرار می‌گیرد بزرگتر باشد بخت و اقبال عروس و داماد درخشان‌تر خواهد بود.

مردم آن زمان به این مسئله معتقد بودند که شمعدان‌هایی که بر سر سفره عقد گذاشته می‌شود، نماد سرباز‌هایی می‌باشد که از زندگی عروس و داماد محافظت خواهند کرد. تعبیر دیگری که از شمعدان‌ها در میان مردمان آن زمان رایج بود و به آن اعتقاد داشتند این مسئله بود که شمعدان‌ها نشانگر فرزندان عروس و داماد بوده و به نوعی روشنی بخش زندگی آنها هستند. ناگفته نماند که در مراسم‌ها و روز‌های خاصی از سال رسم بود تا خانواده به تعداد فرزندان خود شمع‌هایی را در شمعدان روشن کنند. تاریخچه رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد بسیار وسیع بوده اما تعابیری که خدمت شما از آن زمان‌ها و اعتقادات مردم عرض شد یکی از رایج ترین‌ها یا بهتر بگوییم موارد اصلی بود.

آینه و شمعدان عقد    خرید و انتخاب آینه شمعدان عقد

در خرید آینه و شمعدان دقت کنید

همانطور که اشاره کردیم آینه و شمعدان یکی از ملزومات سفره عقد و یکی از آیین یا بهتر بگوییم یک رسم در ازدواج در بین ما ایرانیان به حساب می‌آید. در خرید آینه و شمعدان عروس دقت لازم را داشته باشید چرا که تنها یک بار و برای همیشه اقدام به خرید آن خواهید کرد. آینه و شمعدان نقره جزو یکی از محبوب ترین‌ها در بین انواع و اقسام آینه و شمعدان محسوب می‌شود. آینه و شمعدان نقره نیز نوع‌های مختلفی دارد به عنوان مثال آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده با توجه به قیمت بالایی که دارد به نوعی یک اثر هنر و صنایع دستی محسوب می‌شود. رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد شامل نکات متعددی بوده که در این مقاله سعی می‌کنیم به تمامی این موارد بپردازیم. یکی از این موارد اصالت آینه و شمعدان بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

همانطور که مواردی را در رابطه با رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد خدمتتان عرض کردیم بسیاری از خانواده‌های ایرانی رسم دارند که حتماً آینه و شمعدان نقره بر سر سفره عقد قرار داشته باشد. اما توجه داشته باشید که آینه و شمعدان‌هایی که در مراسم عقد استفاده می‌شود می‌توانند جنس‌های متفاوتی مانند pvc، چوب، کریستال و … داشته باشند. اما همانطور که اشاره شد از دیر باز آینه و شمعدان‌هایی که در مراسم ازدواج و عقد استفاده می‌شود ازجنس نقره بودند و همین امر باعث شده است که بسیاری از خانواده‌ها تنها از این جنس آینه و شمعدان برای مراسم خود استفاده کنند.

همانطور که اشاره داشتیم در صورت تمایل به خرید آینه و شمعدان نقره باید به فاکتور‌های زیادی توجه داشته باشید یکی از این فاکتور‌ها داشتن اصالت و شناسنامه می‌باشد. در صورتی که تمایل به خرید آینه و شمعدان نقره داشتید باید به عیار نقره و اسم کارخانه‌ای که در آن آینه و شمعدان تولید شده است توجه داشته باشید. زمانی که فروشنده آینه و شمعدان نقره را به شما می‌فروشد باید به شما شناسنامه‌ای که دست نویس است بدهد و تمامی ویژگی‌های آینه و شمعدان عیار، نام کارخانه و … را در آن ذکر کند.

آینه و شمعدان عروس به عنوان یکی از وسایلی که تا همیشه در خانه عروس و داماد وجود دارد محسوب شده و فروختن آن از نظر بسیاری از خانواده‌های ایرانی کاری ناپسند بوده که به هیچ عنوان نباید اتفاق بیافتد. اما بعضی از خانواده‌ها نیز با این موضوع به صورت تعصبی برخورد نکرده و از نظر آنها فروختن آینه و شمعدان مشکلی ندارد. از این رو خرید آینه و شمعدان نقره می‌تواند برای مواقع سخت و تنگدستی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای عروس و داماد به شمار بیاید و رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد یک روز به کمک عروس و داماد بیاد و گره‌ای از زندگی آنان را باز کند. اما تنها آینه و شمعدان نقره ارزش بالا و قابل توجهی دارد اگر آِینه و شمعدان به صورت قلمزنی باشد قیمت آن چندین برابر خواهد بود. اما شاید برای بسیاری از شما این موضوع کمی مبهم باشد اما توجه داشته باشید که نقره نیز همانند طلا به قیمت روز محاسبه خواهد شد و در کشور ما قیمتی که آینه و شمعدان را خریداری میکنید قطعاً با روزی که قصد فروش آن را خواهید داشت تفاوت دارد و به نسبت قیمت روز می‌توانید آینه و شمعدان را بفروشید.

خرید شمعدان عقد خرید آینه عقد

نگهداری از آینه و شمعدان

نکته دیگری که به نوعی مربوط به مقوله رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد می‌شود نگهداری از آینه و شمعدان می‌باشدو در واقع توجه به رسم خرید آینه و شمعدان یک بخش و بخش دیگر نگهداری کردن از آن می‌باشد. در مقاله‌های قبلی نکات مربوط به این امر خدمت شما عرض شد، اما در این بخش لازم است تا نکات دیگری را در رابطه با آن خدمت شما به صورت مختصر و کوتاه عرض کنیم. نکته‌ای که باید در رابطه با نگهداری از آینه و شمعدان نقره به آن توجهی ویژه داشته باشید اکسید شدن آنها می‌باشد. واکنش نشان دادن فلز در مقابل اکسیژن و رطوبت، امریست عادی اما در صورتی که این اتفاق به مرور زمان برای آینه و شمعدان شما بیافتد با مراجعه به فروشگاهی که آینه و شمعدان را از آن تهیه کردید می‌توانید به راحتی آثار اکسید شدن را از روی آن از بین ببرید و سیاهی و تیرگی را به صورت کامل از روی آینه و شمعدان خود پاک کنید.

نقره بابک برای جلوگیری از اکسید شدن و تیره شدن آینه و شمعدان‌های نقره اقدام به استفاده از لاک مخصوصی بر روی محصولات خود می‌کند که از اکسید شدن آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید و زیبایی و درخشانی آینه و شمعدان‌ها حفظ خواهد شد. در واقع لاک مخصوصی که بر روی آینه و شمعدان‌های نقره استفاده می‌شود این امکان را فراهم می‌کند تا تماس اکسیژن و رطوبت با نقره به صفر برسد و همین مسئله از اکسید شدن ان و تیره و سیاه شدن آینه و شمعدان نقره جلوگیری به عمل می‌آورد. بعد از مدتی این لاک تاثیر خود را از دست خواهد داد و می‌توانید با مشاهده کوچکترین آثار از تیرگی یا سیاهی دو مرتبه به نقره بابک مراجعه کنید و لاک را تمدید کنید تا آینه و شمعدانتان مانند روز اول شفاف و براق شود. نکاتی که در رابطه با رسم خرید آینه و شمعدان برای عقد و نگهداری از آن خدمتتان ارائه کردیم تنها بخش کوچکی از پارامتر‌هایی بود که باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین به این موضوع بی توجهی نکنید چرا که نماد آغاز زندگی مشترک شما خواهد بود و باید با دقت و وسواس فراوان انتخاب شود.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله اصول انتخاب مدل آینه و شمعدان عروس و مشاهده نمونه کارهای آینه و شمعدان نقره دعوت میکنیم.